ClickCease

Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER HOS CLEANBEAUTY.DK APS

Generelle oplysninger

Cleanbeauty.dk ApS
Strandvejen 100
2900 Hellerup
CVR nr.: 37905682
Telefon: 71993239
E-mail: 

NYHEDSBREV

Ved accept af nærværende handelsbetingelser giver du samtykke til at Cleanbeauty.dk ApS må sende dig elektronisk markedsføring i form af nyhedsbrev/mail som vil udkomme 1-2 gange ugentligt hvor du vil modtage tilbud, konkurrencer og informationer i relation til de aktiviteter og produkter som sælges på vores hjemmeside www.cleanbeauty.dk og vores profiler på sociale medier. Du kan ved at kontakte kundeservice eller afmelde dig i bunden af nyhedsbrevet trække dit samtykke tilbage og derved ikke længere modtage nyhedsbrevet.

PRISER

Hos Cleanbeauty.dk ApS tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages samtidig forbehold for udsolgte varer. Rabatter og besparelser som er angivet er udregnet i forhold til “normalprisen” som er oplyst.

BETALING

Cleanbeauty.dk ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.
Vi forbeholder os retten til at annullerer en ordre, hvis vi har udsolgt, ikke kan leverer varen eller mistanke om brud på vores handelsbetingelser mv.

LEVERING

Cleanbeauty.dk ApS tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 15.00 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.
Vi sender til hele Danmark. Varer vil blive leveret til pakkeshop fra 45 kr. eller hvis hjemmelevering er valgt på leveringsadressen der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt fra 49 kr.
Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).
Dine varer kan sendes med DAO eller GLS og der kan vælges pakkeshop eller hjemmelevering på adressen.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

REKLAMATIONSRET

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Cleanbeauty.dk ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:

Viorayio One ApS
Att. Cleanbeauty.dk – Retur
Postboks 14
5220 Odense SØ
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav eller uden omdeling og vil blive nægtet modtagelse af Cleanbeauty.dk ApS

REKLAMEREDE VARER UDEN FEJL OG MANGLER

Hvis en kunde sender en vare retur med oplysning om defekter eller mangler til Cleanbeauty.dk ApS og de oplyste defekter og mangler ikke kan konstateres vil den/de pågældende varer, vil varen sendes tilbage til kunden. Cleanbeauty.dk ApS forbeholder sig ret til at opkræve betaling for fragten tilbage til kunden samt et testgebyr på 499.00 inkl. moms. Returneringen tilbage til kunden vil ske pr. efterkrav hvis ikke andet er oplyst.
Testgebyret vil max. udgøre 499.00 kr. inkl. moms og er fast uanset varens pris/værdi og dækker over test, gennemgang, kontrol af den reklamerede vare med de oplyste defekter og mangler af kunden.

Du skal medsende ordrebekræftelse, fakturakopi og en klar beskrivelse af varens defekter og mangler, som du mener var tilstede ved modtagelse og som ikke er sket i forbindelse med forkert håndtering/brug af kunden selv.
Hvis ikke der er medsendt fejl/mangel beskrivelse forbeholder vi os ret til at henlægge sagen indtil det forelægger os fra kunden.

Varer der ikke er forsvarligt beskyttet / emballeret vil blive emballeret af os inden varen sendes retur til kunden. De nødvendige Omkostninger til forsvarlig emballage / beskyttelse vil blive opkrævet kunden.

UAFHENTEDEPAKKER:

Pakker der ikke inden for 14 dages afhentes af kunden i den ønskede pakkeshop, vil automatisk blive returneret til Cleanbeauty.dk ApS. Vi forbeholder os retten til at opkræve et håndterings gebyr på 49.00 kr. inkl. moms. for uafhentede pakker, til dækning af vores administrationsomkostninger, emballage og håndtering.

REFUSION

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

RETURRET

Vi gør opmærksom på at du mister retten til at fortryde/returnere dit køb hvis emballagen på produkterne er brudt.

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.
– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
– Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
– Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på . I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til:

Viorayio One ApS
Att. Cleanbeauty.dk – Retur
Postboks 14
5220 Odense SØ

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

VARER UNDTAGET FORTRYDELSESRETTEN

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
– Varer, hvor plomberingen er brudt.
– Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
– Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
– Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
– Aftaler indgået på offentlig auktion.
– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.
– Varer som er af kosmetisk / hudpleje karakter uanset plombering(fx. makeup, Shampoo, balsam, parfumer,olier mv.) er åbnet eller brugt af.

RETURNERING

Du skal altid kontakte os før du sender en vare retur, så vi kan hjælpe dig bedst muligt.
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular, som du kan downloade via vores hjemmeside eller få udleveret fra kundeservice.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling og pakker sendt sådan vil blive nægtet modtagelse af os.

VARENS STAND VED RETURNERING

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug med mindre produktet er nævnt i afsnittet “Varer undtaget fortrydelsesretten”.

TILBAGEBETALING

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

KLAGEMULIGHEDER

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: 

PERSONDATAPOLITIK

Ved accept af nærværende handelsbetingelser giver du samtidig accept til vores persondatapolitik.
Klik her for at læse vores persondatapolitik

COKIE- & PRIVATLIVSPOLITIK

Ved accept af nærværende handelsbetingelser giver du samtidig accept til vores cookie- & privatlivspolitik.
Klik her for at læse vores Cookie- & privatlivspolitik

ANSVARSFRASKRIVELSE

Vi sælger kosmetik, hudpleje, duft, personlig pleje mv. fra kendte mærker. Vi tager ikke ansvar for produkterne og henviser til de respektive producenter bag produkterne. Du bør altid opsøge sundhedsfaglig personale(fx. læge, farmaceuts professionelle ol.),  hvis du er gravid, lider af sygdomme, allergier, overfølsomhed eller er i tvivl om brugen af de produkter som sælges på vores hjemmeside med mindre du har fået vejledning fra relevante sundhedsfaglig personer fx. læge, farmaceuts professionelle ol..

Vi tager forbehold for eventuelle tekniske fejl, pris – og korrekturfejl, udsolgte varer og force majeure, samt mangler eller forsinkelser af leverancer fra underleverandører.

Vi tager forbehold for fejl i produktbeskrivelser, billeder og anden information ved brug af vores hjemmeside.

ERSTATNINGSANSVAR

Vi fraskriver os i bredest mulige omfang ethvert ansvar for skade, herunder indirekte skade og produktansvar, samt uhensigtsmæssig og forkert brug af produkterne som sælges på vores hjemmeside. Rådgivning eller information fra os er vejledende og hvis du har tvivl eller lider af sygdomme mv. skal du altid opsøge sundhedsfagligt personale for nærmere præcis rådgivning/oplysning.

LOVVALG & VÆRNETING

Nærværende handelsbetingelser er i sin helhed reguleret under dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå mellem os og dig, skal udelukkende reguleres under dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå på baggrund af nærværende handelsbetingelser skal behandles ved en dansk domstol.

Senest revideret 22/08-2020